Verslag 1.0 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Stef Gramser - WaarBenJij.nu Verslag 1.0 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Stef Gramser - WaarBenJij.nu

Verslag 1.0

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stef

01 Maart 2015 | Rusland, Moskou

So it begins…

Mijn reis begint niet echt zoals ik had gepland, de ‘carnavalskoorts’ van voor de carnaval heeft plaats gemaakt voor een ‘carnavalsgriep’ na de carnaval. Vooral met de stress van het inpakken kwam de griep omhoog. Nu ik dit in het vliegtuig naar Moskou aan het typen ben voel ik me verre van prima, maar toch een heel stuk beter dan gisteren. Gewoon even de gezonde Russische levenstijl eigen maken and dan knap ik wel op in vijf daagjes Moskou. De komende maanden zal ik hier het een en ander doen verslaan van mijn reis. De eerste Rus heeft al flink naast me liggen snurken in het vliegtuig, ben benieuwd naar de trein, maar ik kan ook best snurken, dus dat scheelt...

Groenten,
Stef

UPDATE

Doordat ik niet in mijn waarbenjij.nu account kom schrijf ik maar vast een update. De reis naar Moskou verliep verder goed. Het taalverschil is meteen goed duidelijk doordat ik bij de metro al moeite het met het vragen naar een atm. Ik werd daarna wel vriendelijk geholpen met het kopen van een kaartje en welke lijn naar welk station ik moest pakken werd me ook aangewezen. Ook op straat was ik even aan het zoeken naar het hostel en werd ik aangesproken door een Rus die een klein beetje Engels kon en graag wilde helpen. Hij wees me meteen de goede kant op. Verder heb ik de stad verkent met een Fransoos (Guillaume) en een Jappanner (Yoshi), beide erg aardig. Guillaume spreekt een klein beetje Russisch dus dat helpt wel en Yoshi is nog aan het leren voor Engels. Inmiddels ben ik weer bovenop mijn griep en heb ik de stad al aardig doorgelopen. Alles is hier erg groot (straten, gebouwen) maar er zijn te weinig mensen op straat volgens Guillaume. Het centrum is vrij aardig en vooral de metro werkt prima! OK, einde update.

  • 13 Maart 2015 - 14:26

    Tante Riet:

    Ik had dit verslag welgelezen. Ik had zo,n medelijden met je . Je voelde j ontzettend.Gelukkig was het zo over met de wodka?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Van Moskou door Azië

Backpackend door Rusland, China, Indonesië en more

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2015

laatste

03 Augustus 2015

Korea

03 Augustus 2015

Korea

31 Juli 2015

Filipijnen

18 Juli 2015

Vietnam deel II
Stef

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 15436

Voorgaande reizen:

21 Februari 2015 - 12 Augustus 2015

Van Moskou door Azië

10 Augustus 2012 - 30 Januari 2013

Een stage in Grabouw

Landen bezocht: